Van koriander tot koriander.

In feite zijn koriander en koriander dezelfde plant. Alleen de naam koriander was aan de groene massa van deze plant gehecht en we stopten de naam koriander alleen aan de zaden over. Velen houden niet van deze plant vanwege het sterke aroma van onrijpe korianderzaden, maar tegelijkertijd kunnen ze zich de smaak van individuele gerechten […]

Minus 140 zaailingenwortels.

Het meest aanstootgevende van alles is het feit dat de zaailingen binnen een week al veilig in de grond konden worden geplant, wat ik over het algemeen pas iets eerder zou doen. Maar daar, bovenaan, blijkbaar beter zichtbaar. Van kleine kopjes moesten zaailingen van peper en aubergine duidelijk worden overgeplant, hetzij in de grond, hetzij […]

Indiaas of kalkoen?

Het onderwerp voor dit bericht was een opmerking van een van de abonnees van het kanaal. Nadat ze met succes vleeskuikens heeft gekweekt, wil ze voor het volgende seizoen kalkoenen of indo-uitlaten nemen en vraagt ​​wie er gemakkelijker bij haar is, omdat ze vanwege haar werk niet de hele tijd bij hen kan zijn. Met […]

Ik sorteer de bessen en maak ze schoon van het bosafval.

Als je ooit wilde bessen hebt geplukt: rode bosbessen, bosbessen, wilde aardbeien, veenbessen, dan weet je dat het heel moeilijk is om bessen netjes te plukken, zonder extra bladeren, stengels, dennennaalden, grassprieten. Zo groeien veenbessen Zo groeien veenbessen Bovendien, als je bessen plukt, heb je meestal haast om meer te plukken, en er is meestal […]

Zaad revisie.

Aan het einde van het tuinseizoen herzie ik, zoals gewoonlijk, de zaden. Dan zal ik meer dan eens mijn koffers en dozen gaan uitzoeken, maar ik ben nu, aan het einde van het seizoen, een voorlopige lijst aan het samenstellen. Ik heb orde op zaken gesteld in de zaden die in de winkel zijn gekocht: […]

Het seizoen is gesloten.

Het tuinseizoen is bijna voorbij. De tuin is schoongemaakt, ik heb de laatste paprika’s van dit seizoen eraf gehaald. Ik wachtte tot het laatste moment dat zwarte peper in technische rijpheid rood zou worden. Immers, toen ik het in eerste instantie verliet voor zaden, was het absoluut rood, je kunt niet zeggen dat het werd […]

november.

Witte vliegen vlogen in Meshchera. De temperatuur overdag is nul en ‘s nachts is het al een aanhoudende min. En wij, als trekvogels, besloten om naar het zuiden te gaan, naar de zee. We woonden in Meshchera, verdronken de kachels vanaf begin september, toen de herfst plotseling begon en herinnerden ons dat we een huis […]

Wat een onmerkbare vreugde.

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat we weer in een warm klimaat leven. Om eerlijk te zijn — we leven en verheugen ons, wat er ook gebeurt! We verheugen ons over heel simpele dingen — het feit dat we eindelijk weer goed snel internet hebben. We zijn tenslotte het afgelopen half jaar praktisch […]

Hoe een pompoen in de winter te redden.

Dit jaar had ik geen pompoen. er waren er maar heel weinig, de vruchten waren middelgroot en we aten ze snel genoeg op. Toch houdt de pompoen van goede vruchtbare grond en zand — helemaal niet van zijn grond. Maar het geluk lachte ons weer toe en onze buren, die onze liefde voor deze hartige […]